Blog

Staj

    Merhaba, bugün stajda SMARTT işini yaptım. Bunun için öncelikle bize verilen şifre ile sisteme giriş yapıyoruz. Giriş yaptıktan sonra sistemdeki ekranda müşteri numarasını ve ad-soyadın ilk iki harfini kopyalayıp yapıştırıyoruz. Burada müşteri bilgileri gösteriliyor.Müşteri'nin GSM No ve Adreslerini Exel'e yapıştırıyoruz ve bir sonraki müşteri bilgilerine bakıyoruz. Eğer sistemde böyle biri yoksa da “-” koyup geçiyoruz.

 

Devamını oku

Staj

Merhabalar, bugün stajda Datakar çıkardık.İlk olarak TTNET Portalı'na giriş yapıyoruz.Exel'i açıyoruz Müşteri Numarasını TTNET Portalındaki Numarasına yapıştırıyoruz. Ardından ARA'ya tıklıyoruz. Çıkan sonuçta Exel'deki Cihaz Seri Numarasının aynısı olan TTNET Portalındaki Seri Numarasındakine tıklayıp Tarihçe diyoruz.  Çıkan ekrandan 15 Aralıktan önceki en yakın tarihteki Müşteri Adını kopyalayıp Exel'deki Subscriber Id bölümüne yapıştırıyoruz. Sonra bir sonraki işleme geçiyoruz.

 

Devamını oku

Staj

Merhaba, bugün stajda farklı yerde farklı iş yaptım. İlk olarak bize verilen "Talep Formu" veriliyor.
Bu formda müşteri ile ilgili her şeye ulaşabilirsiniz. Bize verilen şifre ile ilk giriş yapıyoruz, sonra Müşteri İşlemlerinden Bireysel Müşteri İşlemlerini seçiyoruz.
Servis Hizmet Kriteri'nde PST No'ya verilen XDSL Hizmet Alınan Telefon Numarasını yazıyoruz.
Bundan sonra Talep Formu'ndaki Ad ve Soyadın ilk iki harflerini sistemddeki ekrana yazıyoruz. Ekranda çıkan müşteri ismine
tıklayıp detaya giriyoruz. Çıkan ekrandan Fatura Hesaplarına tıklıyoruz. Gelen Fatura Hesabındaki Linke tıklıyoruz ve Yeni Kayıt'a tıklıyoruz.
Hesap Adı'na "iss" yazıyoruz. GSM bölümüne müşterinin Telefon Numarasını yazıyoruz. İleriye tıklıyoruz, Adres Tanımlamadaki Yeni Kayıta da tıklıyoruz ve
Oradaki formu dolduruyoruz.PSTN, İl, İlçe, Bucak, Köy, Mahalle, CSBM, Bina, Bağımsız bölüm vs. bunları
Yönetim Panelindeki Servis Takip Abone İşlemleri kısmına giriş yaparak bilgilerine bakıp yazabiliriz.
PSTN'deki kısma formdaki XDSL Hizmet Alınan Telefon Numarasındaki numarayı yazıyoruz. Ardından Yönetim paneline girip
Adsl No'ya XDSL Hizmet Alınan Telefon Numarasındaki ilk üç harf hariç her parça numaranın arasına çizgi koyarak yazıyoruz ve
Enter'e tıklıyoruz. Çıkan ad ve soyada girip buradaki Bağlantı Adresi'ndeki Adrese göre Ana ekrandaki
İl, İlçe, Bucak, Köy, Mahalle vs. bilgileri dolduruyoruz, yanlış olanı düzeltiyoruz. Bucak ve köyü
Merkez olarak belirliyoruz. Geri kalanları ise kafaya göre seçiyoruz ve genelde ilk olana tıklıyoruz.
Yanlış olursa deneyerek doğru olana kadar bakıyoruz. Eğer bütün bilgileri doğru girmişsek kayıdı tamamlayıp Fatura hesabından çıkıyoruz.
 
3 Gün Aynı İşi Yaptım.
 
 
Devamını oku

Staj

Merhaba arkadaşlar bugün stajda bir iş üzerine yoğunlaştık. SMARTT üzerine...

    SMARTT İşi bildiğiniz üzere GSM ve ADRES'e bakmaya yarıyor. Öncelikle Key verilen şifre ile giriş yapıyoruz, ardından Exel'i açıyoruz ve Müşteri Numarasını Key ekranındaki sisteme kopyalayıp yapıştırıyoruz. Sorgula'ya tıklıyoruz ve bir süre bekledikten sonra müşteriye ait bilgiler ekranda görünüyor.Buradan alacaklarımız yalnızca Müşteri Numarası ve Adresi olduğu için onları Exel'deki müşterinin adının olduğu bölüme yapıştırıyoruz ve işlem bu şekilde tamamlanıyor.

3 Gün Aynı İşi Yaptım.

 

Devamını oku

Staj

Merhabalar, bugün CRM işiyle uğraştık.Öncelikle CRM ekranına giriş yapıyoruz Exel'i açıyoruz ve Exel'deki Hizmet Numarasını kopyalayıp CRM ekranındaki Servis hizmet numarasına yapıştırıyoruz .Müşteri numarasını kopyalıyoruz, ARA 'ya tıklıyoruz. Ekranda ilk müşteriye tıkyalıp Detay'ın içine giriyoruz.Oradan Müşteri Hesaplarına giriyoruz,  müşteri hesaplarına tıklayıp Ürün Detaylarına giriyoruz.Son olarak Ürün Detay Bilgileri kısmından bitiş tarihini kopyalayıp Exel'e yapıştırıyoruz. İşlem bu kadar...

3 Gün Aynı İşi Yaptım.

Devamını oku

STAJ

Merhaba, bugün SRV PRO’da müşterinin ad-soyadına veya şirketin ismine baktım.SRV PRO müşteri hakkında çok kapsamlı bilgiler içeren bir ekrandır. Örneğin Müşterinin hesabının aktif olup olmadığını bile görmemizi sağlıyor.  Sisteme girdikten sonra exel'deki müşteri No'sunu çalışma ekranına yapıştırıyoruz ve çıkan  ad-soyad veya şirket ismine Exel'e yapıştırıyoruz.

3 Gün Aynı İşi Yaptım.

Devamını oku

Staj

Merhaba , bugün de CRM’den farklı bir kaç uygulama yaptık. CRM ‘de yapılanlar SMARTT’a göre müşteri hakkında daha detaylı bilgilere ualaşabiliyoruz. 

Örneğin sisteme girerken bir hata yapıldığında en son Deneme Zamanını, Son giriş zamanı vb.birçok farklı ve geniş bilgileri gösterir.

3 Gün Aynı İşi Yaptım.

Devamını oku

Staj

Merhaba, bugün SRV PRO'da çalıştık. SRV PRO’da müşterinin adı, soyadı, T.C Kimliği, Müşteri olarak Özel olup olmadığı, gibi bilgileri gösterir.
Bunun dışında müşterinin hangi İnternet kampanyasından yararlandığı, müşterinin kaydının aktif olup olmadığı gibi müşteriye ait birçok seçenek sunuyor ve müşteri hakkında yeterince bilgiler barındırıyor.

2 Gün Aynı İşi Yaptım.

Devamını oku

Staj

XDSL ile Kayıt girerek müşterilerin kargodan gelen ürünleri iletildi veya olumsuz iletildi olarak sonuçlandırıyoruz.

Devamını oku

Staj

Ftp yüklemedeki hizmet numarsını yazarak ftp dosyası tarıyoruz ve bu sayede TTNET binasının yüklediğimiz başvuru ve kimlik belgelerine göre yapacağı işi belirlem.esini sağlıyoruz

Taahhuk ise hizmet numarasını yazarak yazıcıdan talep formu alıyoruz ve iki belgeyi zımbalayıp hazır hale getiriyoruz.

3 Gün Aynı İşi Yaptım.

 

Devamını oku